Egy kérdés ami a világot mozgatja:

Höhöhö Blog a blogban

Friss topikok

  • Redmaster: Amúgy én 2 napig gondolkoztam hogy mit kérdeznék tőle de megoldottam: Milyen érzés hogy csokit ne... (2012.12.05. 20:56) Te mit kérdeznél a Mikulástól?
  • Redmaster: Látom Cséplős úr hogy unatkozol :D. (2011.03.28. 02:10) Népsavazás
  • Redmaster: Látom Gyuri unatkozol. Remélem nem gond ha lenyúlom őket. A 13-ast pedig tényleg meg kéne csinálni... (2011.02.08. 21:12) Hogyan zaklassuk a betegeket a kórházban
  • Redmaster: @indust: nem szabad rögtön rosszra gondolni :D (2010.12.09. 01:36) Osztálykirándulódtunk
  • Dharma Intézet: Épp ma ütött el a vonat Budapestnél egy embert, remélem nem az egyik blogolvasótok volt, aki gondo... (2010.11.09. 19:19) 4.000.000 $-os ötletek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Budapesti kirándulás egyedik rész

2007.08.01. 01:39 Redmaster

Mivel már úgyis olyan régen voltam nemzetünk fővárosában, ezért ideje volt ismét tiszteltemet tenni a helyszínen. Ennyi volt a terv: Elmegyünk, gémsztár központba kolléga leteszteli a játékot, hazajövünk. De ez csak egy terv volt és a tervekről tudjuk hogy nem úgy szoktak összejönni ahogy mi tervezzük. Ember tervez, isten végez. De kezdjük is az elejénél.

Néhány nappal ezelőtt drága kollégámmal Sh4d0w-al emesenen beszélgettünk, és mondta hogy megy majd a gémsztárhoz olvasói tesztre, és nemhogy mennék én is vele. Gondoltam magamba hogy kirándulok is meg gémsztározok is hátha jó lesz. Hétfőn az indulás előtti nap utánna is néztünk, hogy hogy is lehet eljutni az ország központjába, oda amin kívűl minden csak vidék a szó nemfeltétlen jobb értelmében.
Erre az internetvasutasok körében elterjedt elvira nevű honlap segített minket, amiben az volt hogy a vonat reggel 7:43 kor indul innen Nyíregyházáról Budapest keleti pályaudvarra. Na reggel meg is érkezünk a vasútállomásra vennénk a jegyet, de van egy kis csavar már így az elején. A vonat 7:41 kor indul a Nyugatiba. Nem néztük el, nem olvastuk félre, nem hagytunk ki semmit, úgyhogy a hiba nem a mi készülékünkbe volt.
Nagy vidáman a jegyet lobogtatva szökdécseltünk ki a vonathoz, mert hát a vonat az gyors vonat és akkor én gondoltam magamba hogy akkor húdejólesz, mert kabinos és akkor lehet azt csinálni amit akar az ember, hallgathat zenét hangosan, vagy olvashat újságot hangosan, vagy nézheti a tájat (hangosan). Hát nem így lett ez se.

Én a jól megszokott hasított bőrülésekre számítottam pislákoló fényekkel, maximumra tekert és ott leheggesztett fűtéssel, ismeretlen anyagtól ragadós padlóra, és vagy csak le vagy csak fel húzható ablakokra. Nekem álltalában ez jelentette a pestre való utazást vonattal. Erre látom hogy egy, csak pár éves kocsikkal felszerelt vonatunk van amiben nincs egy darab kabin se, de csak minden 2. ablak nyitható. Nem az elhasználtságtól hanem azért mert a tervezők azt mondták hogy így sokkal dizájnosabb lesz. Az ülések szépen katonás sorrendben voltak felállítva a kocsi egyikfelében menetirány szerint néztek, a másikban meg fordítva. Majdnemközépen meg egy négyes mind a két oldalon. Most én nem akarom fikázni a mávot mert örülök annak hogy új kocsikat vett és azt még el is merte küldeni ide a sötét szabolcsba meg debrecenbe.
De hamár új kocsit vesznek, legyenek már szívesek próbálják már ki előtte egy Pest-Nyíregy szakaszon. Mert ha az ember egy kettes ülésben ül akkor vagy nem tudja felrakni a lábát úgy ahogy szeretné, vagy ha nem szereti felrakni sehova akkor viszont nem tudja kinyújtani se. Ja és még valami.
Nincs dohányzó kocsi a vonaton, sőt még olyan része sincs egy kocsinak ahol egy értelmes magyar ember elszívhatna egy cigit. Mert én már megszoktam a régebbi típusoknál hogy az ember megáll a kocsi elején, és akkor elszívhat nyugodtan egy bagót mert úgyis hót mocsok az egész. De ez nem. Ez a Mávhoz képest nagyon is tiszta volt úgyhogy nem volt szívem ott dohányozni. Inkább bementem a Wc-be hogy majd ott elpöffintem, így emlékezve középiskolás éveimre.
Bemegyek a Wc-re és mit látok? Hát azt hittem hogy ott a helyszínen összeesek. Tiszta volt b+. Még a falakon is csak 2 darab falfirka volt ami az aláírás szerint hétfői, és arról ad hírt az utazó embernek, hogy az egyik kolléga valami ukrán csajjal építette a nemzetközi kapcsolatot. Ja és a legnagyobb poén az egészbe hogy volt légelszívó a szmötyibe tehát utánnam még füstszag se maradt. Szóval jó hogy új kocsikat rakott be nekünk a Máv de annyira azért mégse. Na de menjünk is tovább.

Megérkeztünk a nyugatiba és láttam hogy maximális fokozaton működik az új mávos kiléptető rendszer. Tudjátok ez a kerités aminek a kapujában állnak a kerékkipukkadtság-mérők és nézik hogy van e jegyem. És itt figyeltem fel az első trükkre. Hogy az ezekkel a rácsokkal elkerített területekre csak azok a vonatok érkeznek amik vagy Szabolcsból, vagy hajdúból vagy borsodból jönnek. Tehát ez még egy kis negatív diszkrimináció, de nem érdekelt mert volt jegyem. Gondoltuk inkább megérdeklődjük hogy mikor megy vissza vonat nem bízzuk a véletlenre vagy elvirára.

Naszóval aki még nem nagyon járt a nyugatiba az most annyira nem fogja érteni de én azért elmondom. Megérkeztünk a 20. vágányra onnan elindultunk megkeresni az információt. Elindultunk körbe a nyugatiba amikor már majdnem a metró aluljáró lejáratnál voltunk és még mindíg nem találtuk, akkor gondoltam megkérdezek egy Máv szinfónikust aki épp a szignált fütyölte, hogy merre is kéne nekünk menni. Mondta hogy ott van a másik oldalon nagy kék tábla. Megyünk vissza és az az idegesítő hogy én már akkor láttam azt a táblát amikor elhaladtunk alatta de akkor nem volt még rajta hogy információ. Amúgy nem volt nehéz kiszúrni mivel egy legalább 5*12 méteres nagy kék tábla a sárga falon. Lényegtelen. Na go to információ.
Beállunk a sorba előttünk 6-7 ember aki vagy öreg volt vagy külföldi. Ez azért lényeges mert a külföldi nem tud magyarul, az információs néni meg nem tud külföldiül tehát itt mutatkozik meg a nemzetközi kapcsolatok építésének nehézsége.
A másik kategória meg ugye az öregek. Őket mindíg is szerettem. Aki ismer tudja. Ők a jövő sportolói. Mami áll az információnál és megkérdezni hogy arra a napra mikor megy vonat egy bizonyos állomásra. Nem egyet kérdez nem is egy bizonyos időintervallumba. NEM. Egész nap. És közben természetesen mesél az unokákról akik jönnek hozzá látogatóba és ezért érdekli hogy mikor jön vonat. Vagy megy. Már nem tom. Még akkor álmos voltam.
Nade szépen lassan halad a sor és épp abba a pilanatban amikor én következnék a nő fogja és becsukja az orrom előtt az ablakot és másik ül a mellette levőhöz. Mivel a két abalkot egy fa könyöklő választja el ezért ugye ezt meg kéne kerülni, csakhogy ez nem lehetséges mert a szintidőt csak a rutinosak tudják megcsinálni. És a rutinosak nem mások mint az öregek. Ők legalább a fény sebességével haladnak mert elfordulok hogy elinduljak megkerülni a könyöklőt ami mozgást a többi várakozó is épp hogy csak elkezdett amikor a mamik már fel is töltötték a sort mint diákmunkás a teszkó polcait. De ezt úgy kell elképzelni hogy a mami járóbot nélkül 5méter/perc sebességgel mozog előttem a sorba mert a járóbot már oda van támasztva a falnak. Pedig még csak annyi idő telt el hogy én 180 fokba megfordultam. Oké, nagynehezen megint sorrakerülünk megtudjuk mikor megy vonat ígyhát irány vissza körbe a metrólejáróhoz ahol az előbbi dalospacsirtával összefutottunk.
Az aluljáróba amúgy az a trükk hogy amikor már kétségbeesésünkben kezdtük azt hinni hogy eltévedtünk akkor jöttünk rá hogy mégse és így felszabadultan lélegezhetünk fel, mert megtaláltuk a metrót.
 
Nahát a metró azmeg ugye egy külön műfaj. Mert ez nem akármilyen metró. Ez MAGYAR metró. Most ugye épül a 4-es metró vagy mi a szösz amiről azt hallottam hogy az első utasok Duke Nukem Forever játékot kapnak ajándékként. Én inkább először a meglévőket újítanám fel. Úgy néz ki az egész mint valami c kategóriás jövőbeli filmben egy amerikai nagyváros éccaka ahol az emberek a föld alá menekültek.
A másik hogy ugye van a mozgólépcső. Aminek alap esetben a mozgási iránya az egy egyenes mentén kellene mozognia szinkronban a kapaszkodóval. Hát ez nem. Itt ebből egyik feltétel se teljesül. Plusz még ehhez hozzájön a sebesség. Tudom hogy a nagyik fénysebességgel mozognak de szerintem ez a hirtelen tempó még azért nálluk is megadja a lendületet. Egy kevésbé rutinos néni simán megcsinálhatja a spárgában le és/vagy fel mozgólécsőzést olyan sebességgel mozog az egész amikor fizikai kapcsolatot létesít vele az ember azzal, hogy rá akar állni.
Amikor leértünk a metrómegállóba ott szembesültünk a metró igazi magyar adalékával. Azzal az órával ami nem azt mutatja hogy mikor jön a következő metró, hanem azt hogy mikor ment el. Ilyen csak itt kis hazánkban található, a naprendszerben, sőt szerintem az egész galaxisban máshol sehol.
Nameg van egy dolog amihez én nem értek úgyhogy jó lenne ha valaki jól megmondaná, hogy miért van az hogy az ülések úgy vannak a metrón ahogy. Ugye ezt úgy kell elképzelni hogy vannak az ülések szépen sorba egymás mellett az ablak alatt. Így mondjuk több hely lett ugyan a metró belsejében de így az ülő emberek nézhetik a kapaszkodó emberek ****át a nyugatitól a deáktérig plusz még viccesen is néznek ki ahogy egyszerre dőlnek jobbra balra egy hirtelen fékezésnél vagy gyorsításnál.
Na jó már így is hosszú lett pedig ez még a fele sem volt annak amit el akartam mesélni. A második résztől pedig féljetek és rettegjetek mert abba olyan dolgok lesznek amik alapjában rengetik meg az emberiségbe vetett hitemet. Például a polimorf westendszitiszenter vagy a többszörösen hátrányos helyzetű Mávfelhasználó. Énmeg megyek mert annyira fáj a lábam hogy mingyárt elalszok. Na Béke

Szólj hozzá!

Címkék: agymenés máv kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

https://redmatyi.blog.hu/api/trackback/id/tr47129652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása