Egy kérdés ami a világot mozgatja:

Höhöhö Blog a blogban

Friss topikok

  • Redmaster: Amúgy én 2 napig gondolkoztam hogy mit kérdeznék tőle de megoldottam: Milyen érzés hogy csokit ne... (2012.12.05. 20:56) Te mit kérdeznél a Mikulástól?
  • Redmaster: Látom Cséplős úr hogy unatkozol :D. (2011.03.28. 02:10) Népsavazás
  • Redmaster: Látom Gyuri unatkozol. Remélem nem gond ha lenyúlom őket. A 13-ast pedig tényleg meg kéne csinálni... (2011.02.08. 21:12) Hogyan zaklassuk a betegeket a kórházban
  • Redmaster: @indust: nem szabad rögtön rosszra gondolni :D (2010.12.09. 01:36) Osztálykirándulódtunk
  • Dharma Intézet: Épp ma ütött el a vonat Budapestnél egy embert, remélem nem az egyik blogolvasótok volt, aki gondo... (2010.11.09. 19:19) 4.000.000 $-os ötletek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Így blogoltok Ti - 1.rész

2009.10.25. 23:17 Vic_

Félreértés ne essék, nem akarok én a blogparódia babérjaira törni, pusztán a szakdolgozati kutatásom eredményeit szeretném megosztani veletek.

"Mitől lesz népszerű vagy marad ismeretlen egy blog Magyarországon" címmel dédelgettem a művem, amit 2 részben fogok közölni. 89-en válaszoltak, ebből 59 nő 30 férfi, nagyrészt felsőfokú tanulmányokat folytató vagy azzal rendelkező személyek. Ebben a részben a kérdőíves felmérés eredményeit ismertetem.

Természetesen a kutatás nem reprezentatív de ha valaki tud valamilyen hivatalos blogfelmérést, szóljon! :)

Rövid verzió

Anélkül, hogy erkölcscsőszködnék, nem olvastok elegen blogot. Ami nem jó. A válaszolók döntő többsége a blogra "online naplóként" gondol. (az igazsághoz hozzátartozik hogy nincs még hivatalos definiciója.)

Hosszú verzió

 

Lássuk akkor a kérdéseket.

 1. Hetente hányszor használod az internetet?

Azt hiszem a kép magáért beszél, szerencsére eljutottunk ide is, az internethasználat a napi rutin része lett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő kérdés arra vonatkozott, hogy mire használjátok leginkább a netet. Az email és az információszerzés a legnépszerűbb, szorosan nyomukban lihegnek a közösségi portálok és személyes bánatomra, a blogolás az utolsó helyen árválkodik.

2. Mire használod leginkább a netet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Arra a kérdésre, hogy tudod e mi az a blog, 5 kivételével mindenki tudta a választ.

 

Negyedik körben arra voltam kíváncsi, hogyan definiáljátok a blogokat. Itt a már említett online napló volt a legjellemzőbb, de voltak egészen viccesek is:

„közösségtől elzárt, antiszociális mivoltukról nem tudó egyének feltűnési viszketegsége. Lényegében olyan emberek kezdenek blogolni, akik a való életben nem állják meg a helyüket. Egosak és lúzerek. Megadjam a blogom címét? ;)”

 

Remélem a kedves válaszoló nem perel be.

 

4. Szoktál e blogot olvasni - kérdezte a következő sor. 59 - 41 százalék a nemek javára.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na, innen jött az izgalmas rész (legalábbis számomra). Azt kérdeztem, hogy melyik a 3 kedvenc blogod. Itt kicsit szemérmesebbek lettetek, többen azt mondtátok, hogy ismerőseitek blogját olvassátok leginkább, de a címüket nem adtátok meg. Ez nem is baj, ezeket a válaszokat a "haverblog" alá tettem be, az összes többi egyszer szereplő címet, pedig az egyéb kategóriába soroltam.

5. Melyik a 3 kedvenc blogod

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán ezekkel az adatokkal szöszöltem egy kicsit, megnéztem az egyes blogokat és tematika szerinti kimutatást is csináltam, mert ennyire pedál vagyok. A haverblogok az énblogok kategóriájába kerültek.

6. Kedvenc blogok tematikája

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogy nyaljak egy kicsit a blog.hu-nak is, az egyes blogok blogszerverét is megnéztem. Egyértelmű a dolog, a blog.hu a hazai blogszolgáltatók Szovejtúniója Bernie Ecclestone-ja. Reméljük, hogy nem hoznak olyan idióta szabályokat mint az öreg. A "Saját" a saját domainnel rendelkező blogok, a "nemtudni" pedig az el nem árult blogokat tartalmazza.

7. Kedvenc blogok "otthona"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azzal kapcsolatban is kukacoskodtam egy kicsit, hogy szerintetek, melyek a legnépszerűbb blogok Magyarországon. Na itt aztán volt szórás rendesen, legtöbben nem tudták ezt megmondani, mások általánosságokban beszéltek, mint Forma 1 vagy politkai blogok.

8. Szerinted melyek a legnépszerűbb blogok Magyarországon?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Végül pedig azt kérdeztem ismeritek e az alábbi blogszolgáltatókat. Ezt sajnos elrontottam, mert a blogger.com és blogspot.com egy és ugyanaz ezért a kettő átlagát vettem. A freeweb-re viszont nincs mentségem, az freeblog akart lenni, erre csak a kérdőívek szétküldése után jöttem rá. Az legalább látszik, hogy ismeritek a freewebet.

 

9. Blogszolgáltatók ismertsége

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ezt alátámasztandó az alexa.com nagyon hasznos kis kütyüjével csináltattam egy összehasonlítást, a hazai blogszolgáltatókra nézve. A függőleges tengely a globális internethasználatból kihasított szeletre utal. Hasznos kis cucc ez, el lehet vele szórakozni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egészből nekem az derült ki, hogy a blogra még mindig úgy gondol a többség mint internetes napló. Pedig a blogok ettől sokkal többek. Tessék olvasni Izomtibit, Tóta W-ét Kockablogot  Élőben a VárosbólCukiságnak meg álljon itt még egy, a mindenholarcotkereső.

Az is érdekes volt még számomra, hogy a jópár válaszolónak nincsen kedvenc blogja, csak úgy találomra olvasgatja őket. Így arra jutottam, hogy a blog írás/olvasás még mindig marginális tevékenység, remélem hogy ez változni fog a jövőben. Botrányt okozott már a twitter a facebook, az iwiw és a blogoknak is van hatása a médiára, szóval úgy gondolom, a blogot olvasók tábora biztosan növekedni fog a jövőben.

 

Köszönöm mindenkinek a segítségét, jövő héten azt is elárulom, hogyan tedd űbermenővé és népszerűvé a blogod! Nem olyanná mint ez, bár a menőségét megvédem, hiszen ki látott már olyat, hogy valaki előbb publikálja a szakdoga eredményeit, és majd csak utána adja le. :D 

2 komment

Címkék: blog

A bejegyzés trackback címe:

https://redmatyi.blog.hu/api/trackback/id/tr91474985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enna · http://firkaszok.blog.hu/ 2009.11.18. 15:58:50

Szép kis statisztika... De azért a Hányszor használod az internetet - Naponta rész eléggé meglepett. :o

Vic_ 2009.11.18. 18:53:38

@enna: Lehet azért lett ilyen, mert főként főiskolás fiatalokat válaszoltak, ők meg beleszülettek ebbe az egész internet izébe. Országosan azért biztosan más a helyzet.
süti beállítások módosítása